KETTLEBELL

DLA KOBIET

Wiele kobiet, jest sceptycznie nastawionych do ćwiczeń siłowych. Najczęściej spotykamy się  z opinią, że dziewczyny nie chcą pracować z ciężarem bo nie chcą być zbyt umięśnione.

Nic bardziej mylnego!

Trening siłowy to jedna z najbardziej skutecznych form walki z tłuszczem, ale i najlepsza forma ochrony przed wiotkością i utratą elastyczności przy utracie sporej części wagi. Przy intensywnym odchudzaniu poprzez restrykcyjną dietę, bez ćwiczeń, może dojść do utraty tłuszczu, ale również do znacznej utraty elastyczności skóry. Treningi cardio typu bieganie, pływanie z kolei, może wydawać się świetnym rozwiązaniem, szczególnie, że zaraz po wysiłku ciało wydaje się szczuplejsze, bardziej wyrzeźbione, co jest związane z utratą sporej części wody. Niestety, w efekcie chwilowego odwodnienia już po kilku godzinach od wysiłku, komórki będą wiązać wodę znacznie intensywniej dając uczucie opuchnięcia.

Panie, dzięki dobrze dobranemu treningowi z ciężarami mogą osiągnąć wspaniałe efekty, zależnie od oczekiwań. Co więcej, trening z obciążeniem zewnętrznym to pewność polepszenia jędrności ciała, elastyczności skóry oraz zmniejszenia bądź całkowitego zlikwidowania cellulitu.

Jak to działa?

Wszechobecny mit przywodzi na myśl skojarzenie, że ćwiczenia siłowe budują mięśnie, a trening cardio spala tłuszcz. Niestety, przez ten stereotyp efekty naszej pracy są mozolne i nieduże.

 

Brzuszki nie sprawią, że stracisz brzuszek, a cardio nie sprawi, że schudniesz tylko z tłuszczu. Trening siłowy natomiast w podejściu długofalowym zmienia metabolizm naszego ciała.

 

Badania potwierdzają, że tradycyjny trening kardio/wytrzymałościowy nie ma wpływu na wysokość wskaźnika spoczynkowej przemiany materii, podczas gdy ćwiczenia siłowe zwiększają ten wskaźnik aż o 15% (!).

 

Dzięki pracy z obciążeniem zewnętrznym, jesteśmy w stanie zwiększyć tempo przemiany materii, nie tylko w czasie treningu, ale i do kilku godzin po zajęciach. Ciągły i przesadny trening cardio może powodować redukcję tkanki mięśniowej, co spowolni metabolizm.

Jak to możliwe?

Otóż mniejsza ilość tkanki mięśniowej w naszym ciele to zmniejszenie zapotrzebowania kalorycznego, a co za tym idzie zmniejszenie przemiany materii.

 

Mięśnie zawierają ok. 18 % mniej miejsca niż tłuszcz. Dlatego kiedy tracisz z tkanki tłuszczowej nie z mięśni, twoje ubrania leża na tobie lepiej, a skóra uzyskuje lepszą elastyczność, napięcie i wygląd. Nie sugeruj się więc kilogramami , a zmniejszeniem obwodu brzucha, ud czy ramiona.

 

Ćwiczenia siłowe angażują całe ciało. Trening dużych synergistycznych grup mięśniowych uruchamia układ hormonalny. Spore ilości hormonów przysadki, podwzgórza i gonad zapoczątkowują procesy fizjologiczno-metaboliczne –  redukcję tkanki tłuszczowej.

 

Podsumowując, nie należy się bać ciężarów. Poza oczywistymi zaletami jak poprawienie nastroju, odstresowanie czy poprawienie kondycji, trening siłowy skutecznie zmieni twoje ciało. Sylwetkę o jakiej marzysz najlepiej osiągnąć przerzucając kilogramy. Chwytamy za kettle dziewczyny !

(zródło: www.safe-sport.pl)

KONTAKT

Piotr:
tel: 668 115 998
piotr@ironbrothersckb.pl

Paweł:
tel: 508 032 435
pawel@ironbrothersckb.pl


Administracja strony: support@ironbrothersckb.pl
INSTAGRAM
IRONBROTHERS TV


FACEBOOK

Iron Brothers Centrum Kettlebell Białystok © 2016

Powered by themekiller.com