KETTLEBELL

DLA MĘŻCZYZN

Pavel Tsatsouline stworzył spójny system treningu siłowego na mocnym, naukowym fundamencie. Promuje w nim mądre, bezpieczne podejście do treningu siłowego z jednoczesnym naciskiem na wysoką intensywność. Metodyka obejmuje wielką szczegółowość formy ćwiczeń, techniki oddechowe, zaawansowane budowanie siły, periodyzację treningu; zasady uniwersalne nie tylko dla kettli, ale i treningu ze sztangami czy ciężarem ciała. StrongFirst to również społeczność, suma wiedzy i doświadczeń jednostek, które ciągle wzbogacają ten system.

Trening kettlebell to nie tylko utrata zbędnego tłuszczu, ale i trening siły, eksplozywności i zwiększenie masy mięśniowej.

Trening siłowy z kettlami może uprawiać każdy. Bo siła to podstawowa cecha motoryczna, która leży u podstaw wszystkich innych. Chcesz być szybki, biegasz lub jeździsz na rowerze? Szukasz sprawności, chcesz wzbogacić swój trening ogólnorozwojowy? A może uprawiasz sztuki walki, akrobatykę lub wymagający pole dance? Bądź kim chcesz, ale bądź najpierw silny! Trening kettlebell, w odróżnieniu od treningu na maszynach, rozwija i angażuje całe ciało do pracy, w tym mięśnie głębokie korpusu. Sprzęt idealnie nadaje się do rozwijania core stability, siły eksplozywnej, mocnej i stabilnej postawy i lepszej muskulatury. Wyzwalając maksymalne napięcie mięśni pozwolą budować siłę. Pracując nad kolejnymi powtórzeniami danego ćwiczenia poprawisz swoją kondycję i wytrzymałość. Możesz trenować nogi, brzuch, barki, ramiona, klatkę piersiową. Możesz trenować całe ciało!

Piękno kettlebell tkwi w ich prostocie.

Siła leczy. Mądre ćwiczenia funkcjonalne korygują, “naprawiają” sylwetkę. Rozsądnie budowany trening z odważnikami buduje zdrowego, sprawnego, wszechstronną atletę czy atletkę. Nieważne, z jakiego pułapu wystartuje i jaki inny sport uprawia. Z tym sprzętem można wykonywać zwykły znany wam trening siłowy – wyciskanie na ławeczce, ćwiczenia na biceps czy triceps. Jednakże największą jego zaletą jest możliwość pracy eksplozywnej, czyli nauczenie mięśni rozwijania ich maksymalnej siły w jak najkrótszym czasie – rwanie, nadrzut, wymach. Dzięki takim rodzajom ćwiczeń bardzo szybko zwiększa się wytrzymałość mięśniowa, angażowane jest wiele partii, a jeśli dołączymy do tego odpowiedni plan odżywania, przyspieszymy spalanie tkanki tłuszczowej.

Trening z kettlebells to przede wszystkim funkcjonalność.

Rozłożenie środka masy kettlebell zmusza więcej mięśni stabilizujących do pracy, a główny mięsień pracuje w większym zakresie niż normalnie. Praca ekscentryczna bardzo przydaje się w sportach walki gdzie duże znaczenie ma szybka reakcja na zachowania przeciwnika. Dlatego też zawodnicy MMA coraz częściej poszerzają swój trening o ćwiczenia z kettlebells.

W ramach treningu z kettlami istnieją dziesiątki podstawowych ćwiczeń z ich kolejnymi wariacjami. Po ich opanowaniu czekają kolejne. Podczas ćwiczeń możesz korzystać z jednego kettla lub dwóch naraz, co często robi kolosalną różnicę i podnosi ćwiczenie na nowy poziom trudności. Możesz manipulować tempem wykonywanych ćwiczeń. Możesz manipulować sposobem trzymania kettli i ich ciężarem. Możesz trenować statycznie lub dynamicznie. Trening z kettlami to nie tylko wyciskanie odważników nad głowę. To także mnóstwo ćwiczeń balistycznych takich jak rwanie czy nadrzut. Osobom niezaznajomionym z treningiem funkcjonalnym kettle otworzą drzwi do zupełnie nowego świata.

Strength has a greater purpose.

Siła to nie przekrój mięśnia. Siła to przede wszystkim umiejętność. Zajęcia wg StrongFirst to nie prosty sposób na zmęczenie. To przede wszystkim system umożliwiający praktykę i rozwój siły poprzez adaptację motoryczną, trening układu nerwowego. Odpowiednio zaplanowana sesja z odważnikami pozwoli ci się skupić na twoich priorytetach treningowych – rozwoju siły, dynamiki bądź wytrzymałości. Z kettli korzystają już zawodnicy MMA, możesz je zobaczyć na salach do crossfitu, ich zalety opisywali także zawodnicy trójboju siłowego. Skoro oni wszyscy odnieśli korzyść kettlebells, ty możesz zrobić to samo.

(zródło: www.bestrongfirst.pl, www.safe-sport.pl, www.veganworkout.org.pl)

KONTAKT

Piotr:
tel: 668 115 998
piotr@ironbrothersckb.pl

Paweł:
tel: 508 032 435
pawel@ironbrothersckb.pl


Administracja strony: support@ironbrothersckb.pl
INSTAGRAM
IRONBROTHERS TV


FACEBOOK

Iron Brothers Centrum Kettlebell Białystok © 2016

Powered by themekiller.com